KlimKaffee

KlimKaffee

Branding//

UI Design//

Web Design//

Web Development//

In september 2018 opende in Mechelen de allereerste boulderhal. Klimmers Christophe en Vladimir zijn de trotse eigenaars en zochten voor hun boulderhal nog een bijpassende naam, logo en website. Wij, Designosource, stonden uiteraard te springen om hen hierin bij te staan.

Bekijk het project

Concept

Dat dit één van de meest omvangrijke projecten zou worden werd ons meteen duidelijk. We ontwierpen een volledige huisstijl voor de boulderhal met logo, visitekaartjes, enveloppen en briefpapier. Zo werd het KlimKaffee geboren en werkten we een website uit die volledig aansloot bij de voorheen ontworpen branding.


KlimKaffee concept

Oplossing

Voor het logo van het KlimKaffee kozen we samen met de klant voor een specifieke boulder uit hun Mechelse klimmuur. Dit maakt dat het logo erg uniek en eigen is aan de boulderhal. Met de kleurkeuze wilden we er voor zorgen dat eender wie zich aangetrokken voelt tot boulderen, jong of oud, man of vrouw. Met de naam KlimKaffee benadrukken we zowel het klim aspect als de ontspanning achteraf die je bij het KlimKaffee kan vinden.


We baseerden de designs voor de website op de vooraf ontworpen branding. Met de huisstijlgids als leidraad werd een speelse en levendige website gecreëerd. De website werd gebouwd in WordPress om het beheer voor de klant te vergemakkelijken. Ook integreerden we de Clubplanner-tool die het voor bezoekers mogelijk maakt om hun lidmaatschap bij KlimKaffee te kunnen beheren.