Flanders week Gdansk

In het kort

Het creëren van een identiteit voor de ‘Vlaamse Week’ aan de hand van een huisstijlgids, logo, folders, citydressing en een online marketing campagne.

Over Flanders week Gdansk

De Vlaamse week is een samenwerking tussen de Vlaamse Overheid (met name Mechelen en Gent) en de stad Gdansk in Polen waarmee alle partners de culturele en economische uitwisselingen willen stimuleren. Wij creëerden hiervoor een identiteit: huisstijlgids, logo en blog.

Probleemstelling

De Vlaamse Week had een huisstijl nodig en een website met blog. Beide werden door het Designosource team verzorgd. De huisstijl moest een verlenging zijn van de huisstijl van Vlaanderen, het logo moest grandeur en feestelijkheid uitstralen.

Wat deden wij?

Wij creëerden een WordPress website om de Vlaamse evenementen tijdens die week te promoten. Verder hebben we ook de evenementen brochure, webbanners en social media banners voorzien en de citydressing gemaakt, dewelke de straten van Gdansk opfleurden voor en tijdens de Vlaamse Week. Tijdens de Vlaamse Week voerden we een  online marketing campagne. Een blog en sociale media zoals Facebook en Twitter mochten hier niet ontbreken.