Alles in Twitterland

In het kort

Een website die het boek Alles in Twitterland van Luc Colemont in de kijker zet. De opbrengsten van het boek gaan deels naar het goede doel Stop Darmkanker.

Over Alles in Twitterland

Luc Colemont had z’n vrouw beloofd om nooit meer een boek  te schrijven. Zijn grote passie voor het social media platform Twitter zorgde er echter voor dat hij die belofte brak. Samen met Bart de Clerck schreef hij het boek Alles in Twitterland waarin 14 bekende vlamingen vertellen over de impact die Twitter heeft op hun leven.

Probleemstelling

Bij een offline boek over een online medium kan een website uiteraard ook niet achterwege blijven. Hiervoor deden beide auteurs een beroep op de kersverse leden van het Designosource team. Amper 2 weken later ging de website al online!

 

 

 

 

Wat deden wij?

Aangezien het boek over Twitter gaat wilden we dit natuurlijk ook laten weerspiegelen in de vormgeving van de website. Er is onder andere gekozen om te werken met hetzelfde blauw als dat van Twitter en nergens op de website worden namen vernoemd, enkel de twitterhandel van de auteurs. We zetten de 14 twitteraars die hun verhaal vertellen in de schijnwerpers door van elk van hen een tweet te tonen. De website ademt twitter.

We bieden de auteurs de mogelijkheid om zelf persberichten te kunnen posten via een zelf geschreven mini-CMS systeem.